چهارشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۳ |۲۹ صفر ۱۴۴۶ | Sep 4, 2024
فرید

حوزه / مهرداد فرید با اشاره چشم پوشی از قدرت سینما برای تبلیغ ارزش‌های دینی یک اشتباه محض است، گفت: اگر نهادهای دینی و مراکز فرهنگی در حوزه آثار مذهبی سرمایه‌گذاری مناسبی داشته باشند مطمئنم دستاوردهای عینی آن را در زندگی مشاهده خواهیم کرد.

مهرداد فرید کارگردان سینما در گفتگو با خبرگزاری حوزه اظهار کرد: درباره امام رضا (ع) سریال خوب «ولایت عشق» را داریم؛ اثری که توانسته گوشه‌ای از زیبایی‌های امام رئوف را به تصویر بکشد، البته متاسفانه تنها کار مهم همین یک اثر است، درصورتی‌که باید در این عرصه تولیدات متعددی وجود داشته باشد.

وی افزود: پرداختن به امام رضا (ع) تنها به آثاری خلاصه نمی‌شود که در آنها به صورت مستقیم زندگی امام مورد توجه باشد بلکه می‌توان در قالب داستان‌های امروزی نیز به این امر توجه داشت، در این رابطه مثال‌های بسیاری نیز وجود دارد «دعوتنامه» عنوان یک فیلم سینمایی است که من کارگردانی آن را بر عهده داشتم و در آن در قالب داستانی امروزی، زیبایی‌های امام هشتم تصویر شده بود.

این کارگردان ادامه داد: گاهی اوقات تصور می‌شود فیلم‌هایی که در آنها موضوعات دینی وجود دارد مورد حمایت ویژه قرار می‌گیرد، در حالی که هیچ‌گونه کمک و همراهی با من صورت نگرفت، حتی ما برای گرفتن یک صحنه کوچک در حرم امام رضا (ع) امکان کار نداشتیم. چشم پوشی از قدرت سینما برای تبلیغ ارزش‌های دینی یک اشتباه محض است.

فرید ادامه داد: امروز فیلم‌های سینمایی ابزاری شده تا به واسطه آن باورها و اعتقادات سیاسی و دینی تبلیغ شود. برای نمونه در هالیوود فیلم‌های مختلفی با محوریت حضرت مسیح (ع) ساخته شده است. این ویژگی را در حوزه مسائل سیاسی نیز می‌توان مشاهده کرد. متاسفانه برخی مواقع این آثار جریان‌سازی نیز داشته است ولیکن ما نسبت به آن غافل هستیم.

این کارگردان تاکید کرد: اگر نهادهای دینی و مراکز فرهنگی در حوزه آثار مذهبی سرمایه‌گذاری مناسبی داشته باشند مطمئنم دستاوردهای عینی آن را در زندگی مشاهده خواهیم کرد. یعنی سبک زندگی ایرانی اسلامی اشاعه پیدا می‌کند. برای تبلیغ سبک زندگی الگوبرداری از سیره ائمه(ع) بهترین روش پیشنهادی است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha